Ebben a cikkben részletesen ismertetjük azokat a feladatokat, amelyeket a fiatal autószerelő versenyzőknek teljesíteniük kellett a megmérettetés során. A versenyzőknek 45 perc állt rendelkezésükre az egyes feladatok elvégzésére. A jól elvégzett feladatért a legmagasabb adható pontszám 50 pont volt.
1. Valeo - ADAS: adaptív sebességtartó automatika (ACC) vészfékezési funkcióval.
A Valeo ismét megdöbbentett mindenkit, és valami érdekességgel készült a résztvevők számára. Egy radarérzékelőt helyeztek el egy speciális panelen. A résztvevők négy csavar segítségével térbeli kalibrációt végeztek egy kalibrációs céltábla és egy elülső kamera segítségével. Az érzékelő kalibrációjának összes eredményét a megfelelő lapokon rögzítették. A feladat utolsó részében egy oszcilloszkóp segítségével ellenőrizni kellett a szükséges adatokat (amplitúdó, frekvencia, időtartam).
2. Varta - Az elektromos rendszer paramétereinek meghatározása és az akkumulátor állapotának ellenőrzése.
A Varta feladata szintén több részből állt. Az elsőben a résztvevőknek a jármű akkumulátorának teljesítményét kellett tesztelniük indításkor és álló helyzetben.
A második részben a jármű töltőrendszerét vizsgálták, hibát kerestek, majd meg kellett találniuk a hiba elhárításának módját.
A harmadik részben megmérték az álló helyzeti áram fogyasztást, és az alapján kellett kiszámolniuk, hogy a 20 órás parkolás alatt mennyi energiát használ fel az akkumulátor.
Az utolsó részben a mérések alapján ki kellett választaniuk a három felkínált akkumulátor közül azt, amelyik a legmegfelelőbb a beépítésre.
3. ZF Aftermarket - A sebességváltó diagnózisa és javítása, a sérült alkatrészek cseréje és a teljes rendszer újbóli összeszerelése.
A ZF feladata nagyon időigényes volt: 45 perc alatt kellett ellenőrizni egy BMW X5 4000 408 LE-s autóban lévő ZF 8HP sebességváltót, majd megjavítani, kicserélni a sérült alkatrészeket és végül újra összeszerelni az egész rendszert. Még a tanárok is elismerték, hogy ez a feladat számukra is nehéz lett volna.
4. Bosch - A KTS diagnosztikai eszköz használata az akkumulátor megfelelő HV-értékeinek meghatározása.
A versenyzőknek a KTS diagnosztikai eszközzel meg kellett határozniuk az elektromos jármű nagyfeszültségű akkumulátorának helyes értékeit, és azokat táblázatba kellett foglalniuk. A feladat során az autót a töltőre kellett csatlakoztatni. További kihívást jelentett, hogy a KTS nyelve angolra volt beállítva.
5. Continental – Vezérműszíj csere.
A Continental feladatánál a VW 1,6/2,0 16V CR TDI (CAYC/CFFB) motorján kellett vezérműszíjat cserélni. A feladat során a műszaki kézikönyv helyes használatát, az eljárási szabályok betartását és a szerszámok kezelését értékelték.
6. Elring - tömítések cseréje
Az Elring feladata hét részfeladatból állt. Az állványon lévő motor azonosítása és a megfelelő alkatrészek megtalálása a katalógusban; a kipufogócsonk tömítésének cseréje az utasításoknak megfelelően; a szelepfedél leszerelése a hengerfej eltávolítása a motorblokkról és a motor vizsgálata; a megfelelő hengerfejtömítés vastagságának kiválasztása; a tömítések visszaszerelése és a főtengely szimering cseréje a mellékelt szerszámok segítségével.
7. Febi
A Febi feladatánál először elméleti kérdésekre kellett választ adni, a feladatban szereplő Hybrid hajtás lánccal kapcsolatban, majd a gyakorlatban is el kellett végezni a méréseket a Pico diagnosztikai rendszert használva.
8. Filtron - Szűrők azonosítása és cseréje
A feladat több részfeladatból állt. Az első részében a tanulóknak az asztalra helyezett szűrőket kellett a megfelelő csoportokba sorolniuk. A második részben meg kellett mutatniuk, hogy hol találhatóak az üzemanyag-, a levegő-, az olaj-, az utastér- és a légszárító szűrők a járműben. A katalógusban meg kellett találniuk a megfelelő légszűrő számát, majd helyesen kellett kicserélniük.
9. Meyle - Átfogó olajcsere automata sebességváltókhoz.
A feladat során a tanulóknak egy Mercedes C 220 (S205) BLUETEC / d (205.204) 120KW / 163 PS, 2143ccm OM 651.921, teljes sebességváltó olajcserét kellett végrehajtaniuk.
Gondosan ellenőrizni kellett a leeresztő szelep pozícióját és a váltó sajátosságát is szem előtt kellett tartani hogy hány helyről lehet leengedni olajat.
10. Moto-Remo - Turbófeltöltő elemzése és cseréje.
Moto-Remo - az idei év újdonsága -, amely egy olyan feladatot készített elő a résztvevők számára, hogy ellenőrizzék A turbófeltöltőt és a hozzá kapcsolódó legfontosabb alkatrészeket, amelyek befolyásolják a feltöltőrendszer megfelelő működését.
11. NRF - A légkondicionáló rendszer ellenőrzése.
A verseny egyik új partnere az NRF, a versenyzők számára a légkondicionáló rendszer ellenőrzésére készített feladatot. A diákoknak diagnosztizálniuk kellett a bal oldali szellőzőnyílásból érkező hideg levegő hiányát okozó problémát, majd meg kellett határozniuk a hiba okát. Jellemzően ezt a feladatot oldották meg a leggyorsabban a diákok.
12. Schaeffler - A vezérműlánc cseréje.
A Schaeffler feladatában egy 1.8 TSI motor vezérműláncát, meghatározott időn belül kellett kicserélni egy értékelő segítségével.
13. Shell – Motor- és sebességváltó olajcseréje
A Shell-feladat két összetett részből állt: motorolaj és sebességváltóolaj cseréje. A versenyzőknek egy katalógusban kellett megtalálniuk a megfelelő olajat a motorhoz és a sebességváltóhoz, majd elvégezniük a kenőanyag cseréjét. Ezenkívül el kellett magyarázniuk az API GL 4 és az API GL 5 olajok közötti különbségeket.